Mensen zijn het belangrijkst bij het bieden van de beste leer- en ontwikkelomgeving voor leerlingen: zonder uitstekende leraren, conciërges en ondersteuners
met oog voor iedereen, schoolleiders die structuur en uitdaging bieden, zijn we nergens. Geen collega kan gemist worden.

Tegelijkertijd hebben we te kampen met een landelijk lerarentekort, dat voorlopig niet verdwijnt. We moeten daarom werken aan onconventionele oplossingen om hiermee om te gaan. Ieders innovatief vermogen is nodig om te werken aan een toekomst die anders is dan vandaag.

De hoge verwachtingen die we hebben van onze leerlingen, hebben we ook van onszelf: Alle collega’s werken continu aan hun professionele ontwikkeling. Dit doen we door ons bij te scholen, maar ook door constructief feedback te geven en te ontvangen (ook van leerlingen): we verwachten een open houding van elkaar, om onszelf te blijven verbeteren.

Alle collega’s werken continu aan hun professionele ontwikkeling.

Alle collega’s werken continu aan hun professionele ontwikkeling.

Wat gaan we doen?

  • Collega’s krijgen de professionele ruimte om aan hun vakmanschap te werken. Dit betekent dat leraren zich kunnen wijden aan hun kerntaken; er is voldoende tijd om hun lessen voor te bereiden en zich te ontwikkelen.
  • We verbeteren continu ons onderwijs door het voeren van een professionele dialoog. Het is voor ons allemaal gebruikelijk dat we bij elkaars onderwijs kijken en daarover in gesprek zijn. GSF-breed organiseren we studiedagen waarop de nadruk ligt op het leren van en met elkaar.
  • Stagiaires, onze toekomstige collega’s, bieden we een goede opleidingsplek. Nieuwe
    leraren worden drie jaar begeleid om zich het vak eigen te maken.
  • We versterken het werken in teams: Niemand staat er alleen voor. Elk team komt jaardoelen overeen en maakt werk- en ontwikkelafspraken die aansluiten bij de organisatiedoelstellingen.
  • We werken vanuit een duurzaam en strategisch HRM-beleid. Hierbij hoort onder meer dat we meer inspelen op specifieke behoeften die horen bij verschillende loopbaanfases van onze collega’s. Waar mogelijk, bieden we meer flexibiliteit dan voorheen. We vergroten de mogelijkheden voor activiteiten die bijdragen aan vitaliteit, zowel individueel als schoolbreed.

Lees meer over ons GSF VIERjarenplan 2025-2029

VIERjarenplan

Onze leerlingen

VIERjarenplan

Ons onderwijs

VIERjarenplan

De GSF-organisatie

VIERjarenplan

Algemeen