Alle leerlingen verdienen de kans om zich te ontwikkelen tot de beste versie van zichzelf op een plek die het beste past bij hun ambities en
talenten. We hebben daarom hoge verwachtingen van al onze leerlingen.

Onze scholen bieden de mogelijkheid om ambities en talenten te ontdekken en te ontwikkelen. Maatwerk en keuzevrijheid voor leerlingen nemen toe, want dit leidt tot een hogere motivatie. Onze scholen bieden een veilige en warme omgeving aan iedere leerling, met welke achtergrond dan ook.

Het doel van onderwijs is meer dan een diploma: leerlingen leren zichzelf en de ander kennen en denken na over hun bijdrage aan de samenleving. Ons onderwijs is erop gericht leerlingen hierbij te begeleiden en te motiveren. Mentaal welbevinden is een voorwaarde hierbij. Wij hebben net zoveel oog hiervoor als voor schoolprestaties. We staan hierin niet alleen: ouders/verzorgers, school, de wijkagent, zorgverleners: samen zijn we er voor onze leerlingen.

“Alle leerlingen verdienen de kans om zich te ontwikkelen tot de beste versie van zichzelf op een plek die het beste past bij hun ambities en talenten.”

“Alle leerlingen verdienen de kans om zich te ontwikkelen tot de beste versie van zichzelf op een plek die het beste past bij hun ambities en talenten.”

Wat gaan we doen?

  • Bij alles wat we doen stellen we onszelf de vraag: draagt dit bij aan het bieden van de beste leer- en ontwikkelomgeving voor onze leerlingen?
  • We houden onze onderwijsbenaderingen tegen het licht: passen deze bij de behoeften van de leerlingen van nu of zijn er aanpassingen nodig?
  • We werken samen om burgerschap verder te versterken. Het gaat hierbij niet alleen om onderwijsinhoud, maar ook om vaardigheden bij leraren om lastige onderwerpen in de klas te bespreken.
  • We verlagen drempels: we werken aan soepelere overstappen van de ene naar de andere onderwijsrichting of van de ene naar de andere school. We bouwen aan betere overgang van primair onderwijs naar het voortgezet onderwijs en naar de vervolgopleidingen.
  • We vinden de stem van leerlingen belangrijk. Zo betrekken we hen bij sollicitatieprocedures en in diverse overleg- en werkvormen bij schoolbeleid, beraden
    en andere besluitvorming.

Lees meer over VIERjarenplan 2025-2029

VIERjarenplan

Onze collega’s

VIERjarenplan

Ons onderwijs

VIERjarenplan

De GSF-organisatie

VIERjarenplan

Algemeen